Apelsin-mood

sitter och käkar apelsin at the moment. Är uppe i min andra för idag, åt tre igår. Någon som har någon aning om ifall om det kan vara farligt?
Det slog mej nu i mitt ätande att det kanske inte är så jättebra? Speciellt när man dricker apelsinjuice till frukost också, (dock antar jag att det inte finns JÄTTEmycket apelsiner i juicen man köper kanske. MEN ÄNDÅ!)

Men å andra sidan är ju frukt nyttigt, (i en lagom mängd kanske, men jaja).
Sen är det ju C-vitamin? Jag som är förkyld o allt? :D

Hursomhelst, som ni kanske märker har jag fått nån dille på apelsiner. DET ÄR SÅÅÅÅÅÅHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR GOTT!<3
Kan inte sluta äta.
Bara tanken på en smaskig, saftig klyfta får mitt saliv att bilda en tzunami i munnen på mig. Tänk er ett stort, kallt glas med färskpressad apelsinjuice. Fruktköttets smaskiga konsistens och juicens fruktiga och vilda smak. Måste tillägga att smaken är dels väldigt rund, om ni förstår vad jag menar... :D:D

Som en nära vännina till mig uttryckte sig... "citrusförgiftning". Ja, jag kanske får en citrusförgiftning, vem vet. Om jag inte skriver på en månad så ligger jag inlagd pga citrusförgiftning. (eller så orkar jag bara inte skriva.....)

Måste tillägga också att när man äter apelsin ska man inte skära den i klyftor och suga/bita loss det ätbara som många gör! NEJ!
Det man ska göra är att skala den traditionellt och sedan äta den som man gjorde på lågstadiet på fruktstunden. Ja, jag vet, på fruktstunden på lågstadiet åt man inga frukter, då var det riskakorna som var liksom "the shit". Men ändå, you get my point. 

Här om dagen hade jag apelsiner på hjärnan hela dagen och det resulterade i att jag gjorde en "sketch" med en apelsin. 

Svaret är NEJ. Jag tänker inte lägga upp den här. 

Aja, Grattis till dig som orkat läsa en hel text om apelsiner! congratz.. 

Jag avrundar med att uppmana er fina läääääsare. 

- GÅ OCH KÖP ETT DUSSIN APELSINER OCH NJUT AV DESS FÄRGSTARKA OCH GUDOMLIGA SMAK! - 

PEACE. 



---------------------------------------------
-                                                                      -
-                                                                      -
-                                                                      -
-                                                                      -
-                                                                      -
-                                                                     -
-                                                                      -
-            FÖRESTÄLL ER EN BILD               -
-               PÅ EN APELSIN!                        -                          
-                                                                     -
-                                                                      -
-                                                                      -
-                                                                    -
-                                                                       -
-                                                                     -
-                                                                     -
-                                                                     -
-                                                                     -
-------------------------------------------

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0